środa, 15 października 2008

15.X.2008. 8 doba po

/mieszkanie/

Środa. 8 doba po osteotomii Ganza.
Dzisiejsza noc była dużo lepsza. Przespałam ją spokojniej i prawie w całości. Rano kręgosłup pękał a nogi i pośladki były scierpnięte, ale też mam na to sposób! Delikatne oklepywanie spirytusem kamforowym. Pomaga i przynosi pewną ulgę. Dziś wymoczyłam sobie stopy w misce z wodą i solą - pięty też nieco odżyły.
Niestety moje kolano dalej puchnie, szczególnie po siedzeniu i chodzeniu. Wiadomo, chodzenia jest niewiele- tym bardziej, że mieszkanie liczy sobie aż 40 metrów ;-) ; tyle co do łazienki i z sypialni do pokoju. Co do pozycji ułożenia - raz siedzę, raz leże, raz pół na pół. Wszystko trzeba zmieniać bo cierpnie.
Dziś zmieniałam opatrunek. Szew jest ładny, widać, że się goi, czyściutki. Nic się z nim niepokojącego nie dzieje. To cieszy. Czasem jest wrażenie, że szew ciągnie, czy szczypie, wokół niego robi się jakby gorąco. Zrobiłam nawet kilka fotek ;-) Hah, będzie na pamiątkę, albo dla późniejszego porównana z lewą nogą. Na razie myśl o tym, że czeka mnie jeszcze remoncik lewego biodra jest daleka jak odległa galaktyka. Od razu po operacji mówiłam sobie w duchu ze chyba się na nią nie zdecyduję. Ale to było na gorąco. Teraz - staram się o tym nie myśleć. Najważniejsze, to aby prawa noga wróciła do formy. Czas bardzo mi się dłuży i mam wrażenie ze minął już miesiąc od zabiegu..
Ale już od dziś planuję marcowy wyjazd na narty! Na pewno będę już na tyle sprawna, żeby choć trochę nacieszyć się dwoma deskami. Już przeglądam mapki i regiony które mnie interesują, może tym razem coś nowego? jakieś nowe miejsce? albo odwiedzimy stare dobre, sprawdzone miejscówki. Cel. To podstawa. Kiedy się go ma - szybciej wraca się do zdrowia, pokonuje trudności. To motor który napędza do działania

4 komentarze:

  1. Bardzo proszę o aktualny kontakt do profesora Czubaka bo nigdzie nie mogę znaleść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na prośbę podaję kontakty:

    Klinika CMKP w Otwocku
    tel. (22) 779-40-31 wew. 333

    Centrum Zdrowia dziecka Anin, ul. Kajki 28 Warszawa (022) 812-09-24

    Gabinet prywatny w Skurzewie pod Poznaniem
    ul. Poznańska 74 Skurzewo
    tel. (061) 848-18-98

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj ;)
    Dzisiaj się dowiedziałam, że mam dysplazję resztkową. Czy Ty też miałaś coś takiego? Możesz mi powiedzieć jak wygląda operacja i jak długo człowiek dochodzi do siebie?

    Z góry dziękuję za informacje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Anonimie ;-)
    Wszystko o operacji jak i okresie rekonwalescencji myślę, że dość szczegółowo opisałam na blogu. Proponuję najpierw przeczytać go od deski do deski- szczególnie cały październik a potem ewentualnie dopowiem to o co będziesz chciała popytać. Odnośnie Twojego pytania, myślę, że jeśli udasz się na konsultację do profesora Czubaka - konkretnie dowiesz się jak to u Ciebie wygląda i czy kwalifikujesz się do zabiegu. Mówiąc szczerze nie do końca wiem jaka jest różnica między dysplazją a dysplazją resztkową. Wydaje mi się, że mianem dysplazji resztkowej określa się leczoną (np. w dzieciństwie) dysplazję. Chyba ma to związek ze zwiększonym kątem antetorsji szyjek kości udowych. Ale nie opieraj się na tym. Ja nie jestem specjalistą.
    W moim przypadku dysplazja została wykryta dopiero w wieku 16 lat i nie była leczona, tak wiec mój przypadek lekarze zawsze określali jako po prostu dysplazję a nie dysplazję resztkową.
    Pozdrawiam Cię ciepło i na ewentualne pytania na blogu lub bezpośrednio na mailu dziennikzremontu@gmail.com - odpowiem po moim powrocie z urlopu czyli po 05 kwietnia.
    Katja

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz podzielić się swoim zdaniem, skomentować post lub blog napisz coś od siebie :-)

W polu: "Komentarz jako" rozwiń listę i wybierz "Nazwa" wpisując swój nick albo imię. Jeśli jesteś zarejestrowany/a w Blogerze - wybierz "Konto Google".

Serdecznie zapraszam do komentowania i konwersacji :-)
Katja.